NYHET - PRISER & UTMÄRKELSER

Hillerstorp ökar med 78 % - när svenska folket väljer ”hemester”

I osäkra Coronatider, med rådande reserestriktioner, går utemöbeltillverkaren Hillerstorp starkare än någonsin. När fler och fler spenderar mer tid hemma, och planerar för hemester även i sommar, investeras i trädgård och utomhusliv i anslutning till egna boendet. Första kvartalet 2021 ökade Hillerstorp med 78 % i omsättning.

14 april 2021
Hillerstorp ökar med 78 % - när svenska folket väljer ”hemester”
Foto: Hillerstorp

– Pandemin innebär att fler återupptäcker sin egen trädgård och uteplats. Vi satsar ordentligt i år och erbjuder både uteklassiker och spännande nyheter. Vi är övertygande om att våra möbler sätter rejäl guldkant på utomhuslivet, säger Jonas Netterström, vd på Hillerstorp.

Den 92:a utomhussäsongen inleddes på NK

Företaget grundades redan 1929 och har en stor del av sin produktion i Hillerstorp, mitt i det småländska möbelriket. Med en kombination av teknik och hantverk tillverkas här möbler i norrländsk furu, men man här även en ny fabrik i Kina.

Satsning mot den 92:a utomhussäsongen inleddes på NK i Göteborg i början av april.

– Att vi visar våra nya kollektioner på just NK känns naturligt. Varuhuset är sedan länge en plats där klassisk och modern formgivning möts och skapar nya spännande uttryck – precis som hos oss på Hillerstorp, säger Anders Mårtensson, marknadschef på Hillerstorp.