Produkter med ett distinkt formspråk
I dag säljs Fjällrävens produkter i ett 20-tal länder. Flaggskeppsbutiker har etablerats i bland annat Tyskland och Sydafrika och nu väntar flera länder i den globala satsningen. Svenska C&D Snickeri är en del av etableringsresan.

Sedan våren 2011 pågår ett samarbete mellan Fjällräven och designern Pär Rickberg, som tillsammans med ett utvecklingsteam arbetar för att skapa Fjällrävens butikskoncept.
– Inredning ska ha ett formspråk som visar att varumärket är skandinaviskt och står för kvalitet, tradition, friluftsliv och hållbarhet. Med det som utgångspunkt har vi skapat en interiör med fokus på trä, hantverk och möbelsnickeri. Det är en distinkt interiör helt gjort av trä, i det här fallet FSC-certifierad ask, som har till uppgift att fungera som ett ramverk för Fjällrävens produkter.
Utvecklingen av Fjällrävens butikskoncept har lett till utmaningar för både Pär och hans team, såväl som för C&D Snickeri. Att större delen av inredningen är utformad i trä ställer extra krav på konstruktionen för att klara belastnings- och hållbarhetskrav.