Svenskt Näringsliv lanserar Tidningen Näringslivet

Idag lanseras Tidningen Näringslivet, Svenskt Näringslivs nya digitala nyhetstjänst för alla som är intresserade av företagande, ekonomi, arbetsmarknad och näringspolitik.

– Tidningen Näringslivet ska vara en företagsnära nyhetstjänst som erbjuder fördjupning och perspektiv, alltid med näringslivets glasögon. Stort fokus ska ligga på företagens roll som arbetsgivare och jobbskapare. Det är ämnen som behöver uppmärksammas mer, säger Johan Jakobsson, chef för Kommunikation och Opinionsbildning på Svenskt Näringsliv.

Anna Dalqvist är chefredaktör och ansvarig utgivare för Tidningen Näringslivet.

– Viktiga bevakningsområden är entreprenörskap, företagsklimat, skatter, hållbarhet, klimat, välfärd, internationell handel och EU:s utveckling. Dessutom har Tidningen Näringslivet knutit till sig flera spännande krönikörer som på olika sätt bidrar med ett utifrånperspektiv på näringslivets frågor, säger Anna Dalqvist.

Tidningen Näringslivet är en helt digital tjänst som finns som sajt, tn.se, app och ett dagligt nyhetsbrev. Allt är öppet och utan betalväggar.

Tidningen Näringslivet ersätter de tidigare nyhetskanalerna fPlus och Arbetsmarknadsnytt, som upphör med sina respektive utgivningar den 28 april. Den dagen skickas även det första nyhetsbrevet från Tidningen Näringslivet och appen blir tillgänglig för nedladdning via Apple App Store och Google Play.