16 juni

Adda Inköpscentrals reviderade upphandlingsprocess för möbler

16 juni, 08:00 - 10:00
Digitalt via Teams

Adda Inköpscentral bjuder in möbelbranschen till ett digitalt informationsmöte för att  berätta om deras reviderade upphandlingsprocess för möbler. Inför mötet mejlar de ut den presentation som kommer att gås igenom. Mötet spelas också in.

TMF för en löpande dialog med Adda Inköpscentral kring hur arbetet med deras upphandlingar av möbler kan förbättras. Som ett led i det har Adda reviderat sin upphandlingsprocess, för att på ett bättre, tydligare och effektivare sätt genomföra sina upphandlingar.

De huvudsakliga målen med att revidera upphandlingsprocessen för möbler är att:

• ha en mer omfattande dialog och förankring med branschen under förarbetet inför upphandling
• förlänga tidsperioden för förarbetet
• ha ett upplägg som möjliggör individuell dialog mellan Adda och intresserade företag
• möjliggöra enklare och mer effektivt anbuds- och avtalsarbete.

Agenda:

• Varför väljer vi att revidera upphandlingsprocessen inom möbler?
• Hur ser den reviderade upphandlingsprocessen ut?
• Hur kommer arbetet att bedrivas?
• Tidplan för upphandlingsprocessen.
• Kommande steg.
• Frågor och svar.

Målgrupp

Inbjudan riktar sig till Addas befintliga ramavtalsleverantörer och andra möbelföretag som har intresse av deras upphandlingar/ramavtal inom kontor och omsorg samt skola och förskola. 

Till anmälan