Stockholm Creative Edition

I höst får Stockholms mässkalender ett tillskott med premiären av designveckan Stockholm Creative Edition, 23–29 september. Bakom arrangemanget står designbyrån Atmosfär by Attar.

Den nya designveckan ägnas helt åt svensk design, men inte enbart möbel och inredning. Tanken är att kreativa företag i olika branscher ska kunna hitta nya sätt att visa upp sig tillsammans med upplevelsen i centrum. Bland annat kommer flera restauranger att vara kopplade till evenemanget som medarrangörer av Stockholm Food Tour.

Några TMF-medlemmar och utställare som är klara för eventet är Abstracta, Fogia, Gemla, Lammhults, Massproductions, Offecct, Swedese och Tarkett.

Aktiviteterna kommer att vara utspridda på showrooms, designstudios och pop up-ytor runt om i staden. Men Stockholm Creative Edition kommer även att ha en egen hubb i centrala Stockholm kring vilket några aktörer kurerar unika utställningar, bland andra Beckmans College of Design.

Program och deltagare kommuniceras löpande på designveckans webbplats.